Een receptioniste kan soms nogal wat kosten met zich mee brengen en soms heb je het gevoel of dit wel echt nodig is en helemaal wanneer je een mkb-bedrijf bent. Alle grote bedrijven hebben vaak in ieder geval een receptioniste in dienst, maar voor de wat kleinere bedrijven zijn er veel goedkopere oplossingen die net zo goed zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een telefoondienst een goedkope, handige oplossing voor een midden of klein bedrijf, maar ook voor grote bedrijven kan dit een oplossing zijn. Bij een telefoondienst, bijvoorbeeld een telefoonservice dan wordt de telefoon opgenomen door een telefoniste van het bedrijf die de telefoondienst aanbiedt. De telefoniste heeft kennis over jouw onderneming en kan daardoor je klanten goed op weg helpen wanneer jij onbereikbaar bent. Het is eigenlijk net alsof je een eigen receptioniste in dienst hebt, alleen hoef je voor deze telefoniste geen werkplek in te schakelen en het is een stuk goedkoper. Doordat de telefoondienst steeds populairder wordt, zijn er ook steeds meer bedrijven die het aanbieden en die jou dus kunnen helpen. Vaak is er een basispakket en als je meer wil dan zijn er nog andere pakketten waaruit je kunt kiezen. Het is altijd verstandig om het betreffende bedrijf hiernaar te vragen en vergelijk ook zeker het aanbod en de prijzen met het aanbod en de prijzen van andere aanbieders. Verder zijn er misschien wel andere bedrijven die je kent en al gebruik maken van een telefoondienst, het is dan verstandig om hen te vragen hoe zij de telefoondienst ervaren en bij welk bedrijf zij deze dienst hebben gekocht. Waarschijnlijk zullen sommige bedrijven ook een testperiode aanbieden en maak hier dan ook zeker gebruik van. Een miskoop daar zit je natuurlijk niet op te wachten en het is al helemaal belangrijk dat wanneer je niet bereikbaar bent, dat je klanten dan wel professioneel te woord worden gestaan. |
http://bizziphone.com |
