SEO-principes voor de komende 20 jaar

Of uw site bovenaan de Google-resultaten komt, hangt af van hoe goed deze past bij de specifieke kenmerken van de zoekmachine. Deze functies worden rangschikkingsalgoritmen genoemd – dat zijn de regels voor het toewijzen van sites aan bepaalde zoekreeksen. Het belangrijkste doel van deze algoritmen is om automatisch te achterhalen hoe goed een bepaalde site is en of het nuttig zal zijn voor de bezoeker. Als de zoekopdracht exact overeenkomt met het verzoek van de gebruiker, zal deze er altijd naar terugkeren. En hoe meer mensen een zoekmachine gebruiken, hoe duurder er advertenties worden verkocht.

Rangschikkingsalgoritmen worden sinds eind jaren 90 regelmatig bijgewerkt

Het vermogen om inkomsten te genereren met het verkeer dwingt zoekmachines om voortdurend te verbeteren en met elkaar te concurreren. De algoritmen worden zorgvuldig en regelmatig bewerkt om ze te verbeteren. Een volledige lijst met rangschikkingsfactoren en de rol van elk van hen wordt voortdurend bijgewerkt. Hoe tegemoet te komen aan wispelturige zoekmachines en uw websiteverkeer waardig te maken? Hoe lost u problemen van klanten op en maakt u uw internetbron echt nuttig? En ook hoe je in verschillende niches kunt promoten en concurrentievoordelen kunt vinden?

Over SEO-aanpak

SEO-specialisten houden zich bezig met het brengen van de site naar de meest bevredigende algoritmen om de bron naar de bovenste regels te brengen. De complexiteit van hun werk ligt in het feit dat de regels voor het rangschikken van alle commerciële zoekmachines bij niemand bekend zijn behalve hun makers. Algoritmen veranderen, maar dat is het halve probleem. Het slechte nieuws is dat ze soms plotseling veranderen …

Dankzij jarenlange ervaring met het promoten van verschillende sites, het analyseren van het probleem en het uitvoeren van verschillende experimenten, hebben optimizers echter nog steeds een lijst met constante factoren geïdentificeerd waarmee nauwkeurig rekening wordt gehouden door de algoritmen. Ze kunnen worden onderverdeeld in 5 groepen:

  • domein – leeftijd en niveau van het domein, de invoer van de sleutelvraag in de naam, geschiedenis;
  • commercieel – de aanwezigheid van contactgegevens, informatie over levering en betaling, de aanwezigheid van prijslijsten;
  • tekst – de aanwezigheid en inhoud van metatags, de hoeveelheid tekst op de bestemmingspagina, het unieke karakter en de kwaliteit ervan, sleutelzinnen en andere factoren;
  • links – het aantal, de leeftijd, het gewicht en de ankers van externe links;
  • gedragsmatig – de gemiddelde bezoekduur, het aantal weergaven per sessie, het percentage retouren, het percentage bounces, de CTR van het fragment in de SERP en andere statistieken die het gedrag van de gebruiker op de site beschrijven.

Van tijd tot tijd neemt de betekenis van deze of gene factor toe of af, maar ze zijn allemaal van belang.

Onbreekbare SEO-principes

Sites worden gekozen door gebruikers, niet door een zoekmachine, deze past zich alleen aan hun voorkeuren aan. Het is belangrijk om te begrijpen dat u de concurrentie aangaat, niet de zoekmachine.

Wie is het verkeer waard?

  • degene die het probleem van de gebruiker beter oplost;
  • beter in vergelijking met concurrenten;
  • de gebruiker selecteert en de zoekopdracht reageert.

Alle zoekprincipes zijn gebaseerd op menselijke voorkeuren. De zoekopdracht reageerde op deze voorkeur, waardoor het een bepaalde standaard werd en een factor die de plaats in de zoekresultaten beïnvloedt.

Wat zijn de gedragsfactoren?

Hoe u kunt begrijpen welke site beter is

De zoekkwaliteit van Google wordt gezien als een oplossing voor het probleem van de gebruiker. Hoe beter je het oplost, hoe hoger de site in de SERP staat. De structuur van uw site voor zoeken is toegangspunten, deuren voor een gebruiker om naar u toe te komen. Zoekmachines vechten voor een soort gebruikersgeluk, dat wordt gezien als een succesvolle oplossing voor zijn probleem. In die zin zou de gebruiker tevreden moeten zijn als hij op uw site is gekomen. Een zoekopdracht is een geformuleerde taak. De landingspagina is de oplossing voor het probleem. Elke pagina van de site moet het probleem van de klant oplossen. De grote sites betaalden niet voor de bovenste regels.

Hoe zoekmachines de websitekwaliteit bepalen

Veel mensen benaderen optimalisatie nog steeds alleen in termen van de zoekopdracht. Dit begrip is al lang achterhaald. Het is belangrijk om te begrijpen dat een verzoek slechts een kruk is. Gedragsfactoren komen naar voren. Zoekopdrachten met 3D-tours zijn zeldzaam, maar sites met deze tours hebben voordelen omdat gebruikers er dol op zijn. Je moet je laten leiden door het principe, als mensen het nodig hebben, voeg het dan indien mogelijk toe aan de pagina. Vertel ons in detail over de diensten, behandel de behoeften, geef het maximale voordeel aan de klant.

Hoe u servicesites kunt zijn

De klassieke SEO-oplossing voor het promoten van servicesites is het schrijven van teksten met trefwoorden. Daarom, zelfs als de zoekmachine iets verprutst en de site naar de top brengt, zullen er weinig hits zijn. De gebruiker zal bang zijn voor het kleine canvas, zal de navigatie niet vinden en zal onmiddellijk vertrekken. De opdrachtgever kan de vraag op verschillende manieren formuleren, maar hij wil meestal een mooi en gezellig interieur voor het hele gezin. Op basis van de behoeften van de klant verandert SEO-werk van een reeks onbegrijpelijke woorden in een lijst met uiterst logische acties.

Hoe te concurreren met marktreuzen

Vooruitgang door expertise. Door u te concentreren op een kleine groep producten, wordt u een expert. Bouw een beeld op van een zeer gespecialiseerd bedrijf dat zich met één probleem bezighoudt. Promoot lokale markten. Verzamel lokaal verkeer van kaarten. Offline winkels en kantoren proberen altijd dichter bij potentiële klanten te openen. Op internet is de situatie enigszins vergelijkbaar. Lokale bedrijven hebben het voordeel van hoogfrequente vragen omdat ze fysiek aanwezig zijn in de regio. Sites met dergelijke representaties stijgen hoger. Markeer daarom de locatie van het kantoor, openingstijden en routebeschrijving op de kaart. Promoot waar uw klanten al bestaan. Ga niet zomaar in cycli op de website. Bied uw producten aan potentiële klanten aan op de platforms die ze gewend zijn. Dit is analoog aan het plaatsen van een verkooppunt in een populair winkelcentrum. U hoeft geen eigen winkel te bouwen als er handige handelsplatforms zijn met een grote stroom bezoekers.

Gevolgtrekking

Tot slot herhalen we: gebruikers kiezen sites, niet een zoekmachine. Denk minder aan algoritmen, meer aan menselijke problemen. Onthoud dat het geen “zoekverkeer” is dat naar de site komt, maar echte mensen met een echt probleem, dus het belangrijkste principe van SEO in 2020 en in de komende 20 jaar zal hetzelfde zijn.

Doe voor de doelgroep, denk in marketingcategorieën en help de gebruiker bij het oplossen van hun probleem.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website ontwerpen

https://webdevelopmentapp.com/nl/